Deel dit artikel
-

Hearst neemt belang in YouTube-kanaal AwesomenessTV

Uitgever Hearst neemt een belang van 25 procent in AwesomenessTV, een kanaal dat zich jonge vrouwen richt en inmiddels ook verscheidene spin-off labels heeft met merchandise en muziek.

Nog geen twee jaar geleden kocht filmstudio Dreamworks AwesomenessTV voor 33 miljoen dollar. Nu wordt bekend dat een kwart wordt verkocht voor 81 miljoen dollar. De kanalen die onder AwesomenessTV vallen, hebben gezamenlijk 114 miljoen abonnees en genereren maandelijks 800 miljoen views.

Dreamworks gaat de samenwerking aan om het bereik van zijn dochterbedrijf snel te kunnen vergroten. Hearst bedient met titels als Elle, Cosmopolitan, Women’s Health en Bazaar precies de jongere vrouwendoelgroep waar Awesomeness zich ook op richt. Laatstgenoemde gaat zijn video’s ook onderbrengen in de video on demand-dienst van Hearst. Dat is een abonneedienst. Lezers betalen, bijvoorbeeld bij Cosmobody, om exclusieve video’s te mogen zien.

Daarnaast heeft Hearst belangen in onder meer Vice Media (via A&E Networks), Roku, BuzzFeed, Hootsuite en MobiTV.

Foto: Jan Fidler (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond