Deel dit artikel
-

‘Heineken ontwikkelt mondiaal e-commerceplatform’

Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.

Dat stelt de Engelse uitgave Marketing Week op basis van berichten uit kringen van het concern. De e-commerceactiviteiten moeten nauw vervlochten raken met de nationale en internationale marketinginspanningen.

Het bedrijf hoopt hiermee dichter op de consument te zitten, intensiever en ander contact te kunnen realiseren dan via de drankenhandel. Het Engelse Heinekenfiliaal is een van de karrentrekkers voor dit project, waarvan nadere details niet bekend worden.

Heineken heeft in de afgelopen kwartalen een reorganisatie doorgevoerd waarbij lokale teams meer verantwoordelijkheid en vrijheid van handelen kregen. Dat stelt hen in staat sneller op marktontwikkelingen te reageren.

Innovaties in producten en diensten leveren in Engeland een omzetbijdrage van tien procent, zegt Jacco van der Linden tegen Marketing Week. Bij cider is dat nog meer. Op het digitale domein omschrijft hij het geregisseerd inzetten van de verschillende mediakanalen, en bijbehorende boodschappen, als het complexst.

Foto: Moyan Brenn (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond