Deel dit artikel
-

Heineken sluit marketingdeal met Facebook

Heineken heeft een mondiale partnerovereenkomst aangekondigd met Facebook. De twee bedrijven zullen vanaf volgend jaar samenwerken aan de digitale campagnes voor de bierbrouwer.

Facebook zal het Nederlandse bedrijf volgens het persbericht voorzien van een ‘mondiaal marketingplatform’, dat ‘miljoenen mensen” moet bereiken, maar veel details over de samenwerking zijn niet vrijgegeven. Heineken, dat reeds op Facebook aanwezig is en 4,6 miljoen fans heeft, zou een substantieel bedrag hebben betaald voor de samenwerking.

Financiële details ontbreken, maar er is wel enige indicatie: Eerder dit jaar sloot Facebook een soortgelijk contract met de producent op het gebied van bier, wijn en gedestilleerde dranken Diageo. Daarvoor werd 10 miljoen dollar op tafel gelegd.

Volgens commercieel directeur Alexis Nasard van Heineken is de stap genomen omdat klanten van Heineken veel gebruik maken van sociale media. “Het is belangrijk dat we daar aanwezig zijn”.

Heineken ging afgelopen zomer ook al een samenwerking aan met Google. Ook daarvoor werden toen enkele miljoenen gereserveerd. Het jaarlijkse marketingbudget van Heineken is 2,1 miljard euro, waarvan ongeveer vier procent wordt besteed aan digitale marketing.

Deel dit bericht

2 Reacties

nico de haan

Ben erg benieuwd wat de toegevoegde waarde die Facebook binnen zo’n samenwerking biedt inhoudt (data, premium ads/pages, …). Iemand enige idee?

jeroenW

Ik weet al wat de eerste actie wordt. “like ons op facebook en krijg een bon voor een gratis pilsje”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond