Deel dit artikel
-

Heineken-app gidst naar hipste horeca

Een nieuwe app van Heineken combineert bronnen van verscheidene social media om gebruikers naar de hipste locaties in de buurt te loodsen.

Niet onder het merk Heineken maar onder het label @wherenext brengt de bierbrouwer weer een digitale noviteit op de markt. @wherenext is een bot die op basis van informatie uit Twitter, Instagram en natuurlijk Foursquare weet ‘waar de actie is’.

De gebruiker hoeft enkel zijn locatie via Twitter te delen, kwestie van een vinkje, en een leeg bericht naar de bot te sturen. Vervolgens vertelt Heineken waar nu het drukste feest is. Daarmee wordt ingespeeld op het sentiment van de angst om iets te missen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

“Als onderdeel van deze campagne lanceren we binnenkort een mondiaal live uitgezonden live sociaal experiment waarbij we mensen in drie steden zien zoeken naar de lokale krentjes in de pap”, aldus de brouwer.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond