Deel dit artikel
-

HelloFresh komt met tv-commercials

De bezorger van verse maaltijdboxen HelloFresh gaat landelijk op tv adverteren. Daarvoor gaat het samenwerken met Helder Marketing Services.

Helder verzorgt de mediastrategie, creatie, inkoop en uitrol van de commercials. Het bedrijf heeft een goede klik met internetbedrijven. De tv-reclames van Travelbird, Zalando en Trivago kwamen ook uit de koker van het team van Jos Lakeman.

Lakeman: “We koppelen online visits, leads en conversie aan de tv-spots. Dat geeft een nauwkeurig beeld van de kosten per visit, lead of conversie. De prestaties van zenders, tijdvakken, genres, spotversies, et cetera worden zo voor ons inzichtelijk. Die kennis gebruiken we vervolgens om tv-campagnes te optimaliseren. De KPI’s waar meer traditionele mediabureaus op sturen, zoals GRP’s en bereik, zijn in onze analyses dus ondergeschikt. Wij analyseren meteen het effect van het bereik, niet slechts de omvang ervan.”

HelloFresh is vanaf half augustus op tv te zien bij zenders die worden verkocht via bureaus SBS Sales, BrandDeli en Triade.

Het ultieme doel van HelloFresh klinkt niet ambitieus: in 2015 één procent van de Nederlandse huishoudens bedienen. Omgerekend klinkt dat echter als: tot op wekelijks niveau versboodschappen bezorgen bij zeventigduizend huishoudens. En dat zijn getallen waar Albert Heijn nerveus van kan worden.

Foto: Marco Verch (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Tim

1% van Nederlandse huishoudens = 700.000 huishoudens ?

Peter

Leuk bericht! Ben benieuwd naar de spot en impact. Succes Derk en Bart + teams!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond