Deel dit artikel
-

eDay: Helpling breidt uit met nieuwe diensten

Helpling breidt dit jaar nog uit met nieuwe diensten in en om het huis. Dit heeft Floyd Sijmons, managing director van Helpling Nederland, gezegd tijdens eDay 2016. 

Helpling is een platform dat bemiddelt tussen schoonmakers en huiseigenaren en zorgt voor de administratieve afhandeling. Hierdoor wordt deze van oorsprong zwarte markt langzaam wit. Volgens Sijmons is het Helpling-model toepasbaar op alle klussen en karweien in en rond het huis. “Eind dit jaar willen we tuinmannen, babysitters en hulp bij het in elkaar zetten van die iritante IKEA-meubels gaan aanbieden. We richten ons op alle diensten in en rond het huis waarvoor tot nu toe zwart wordt betaald. Simpele dingen en klusjes dus.”

Sijmons stelt dat Helpling nieuwe banen creëert. “Van onze klanten had 87 procent geen schoonmaakhulp voordat ze bij ons aanklopten. We boren dus een nieuwe markt aan.”

Zijn grootste uitdaging is om dat verhaal voor het voetlicht van de overheid te brengen. Dat geldt voor alle landen waar Helpling actief is. “Hier in Nederland waren we net zes maanden begonnen toen Lodewijk Asscher als minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vraagtekens plaatste bij ons bedrijf. Ik heb uitgelegd dat wij geen werkgever zijn. Als wij dat stempel zouden krijgen, dan kostte het 25 euro per uur om je huis schoon te maken en verdwijnt de hele markt. Wij maken geen kantoren schoon, want daarvoor moet je aan allerlei speciale regels voldoen. We creëren veel banen – mensen die eerst in de thuiszorg werkten en te maken kregen met inkrimpingen kunnen nu bij ons terecht. Voor ons is het heel belangrijk dat we dit goed overbrengen aan de autoriteiten.”

Helpling was een van de tien genomineerden in de race om de titel Europese Start-up 2016, die werd gewonnen door N26.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond