Deel dit artikel
-

HEMA breekt met fotoboekenleverancier Albelli

Albelli is vanaf volgende maand geen leverancier meer van een deel van de fotoboeken van HEMA. De winkelketen gaat met een andere partij in zee, weet RetailNews.

De online fotoboekservice krijgt vanaf medio februari naast de bestaande formaten meer ‘crossdevice’ mogelijkheden.

Klanten krijgen hierover nader bericht. Zij moeten hun huidige fotoboeken voor 17 februari afronden.

Deel dit bericht

14 Reacties

Judith E.

Beste HEMA en klanten, Ik ben niet blij na de nieuwsbrief van de Hema gister over het nieuwe softwaresysteem voor de Fotoboeken dat 16 februari a.s. ingaat. In die mail wordt doodleuk vermeld dat je over 3,5 week je huidige boek waar je mee bezig bent of boeken die je in de wacht hebt staan om af te drukken, niet meer kunt afdrukken! Dus je moet het voor 16 februari alles laten afdrukken wil je de gemaakte boeken niet kwijt zijn!!!! Ik maak al jaren mijn fotoboeken bij de Hema, ik ben altijd groot fan geweest. Ik maak altijd een 30×30 fotoboek L voor mezelf en daarna druk 2 keer een kopie af in formaat M voor mijn beide kinderen. Een dure hobby dus, maar daarom druk ik niet alles in één keer af maar verspreid ik het over het jaar en wacht op goede aanbiedingen. Feit is nu dat ik nog 17 boeken moet afdrukken……1 L formaat en 16 M formaat!!!! Dat kost me een kapitaal, daar kun je van op vakantie. Je krijgt dan misschien 25% korting, maar dan nog is het niet te betalen. Zo’n groot bedrijf als de Hema weet toch al maanden van tevoren dat er een softwareverandering aan zit te komen. Dan was het toch netjes geweest om de klanten veel eerder op de hoogte te stellen om de te maken kosten wat te spreiden over een aantal maanden en niet alles binnen 3,5 week te moeten bestellen! Ik heb de klantenservice gebeld; de foto-afdeling, de service-afdeling, het hoofdkantoor waar niemand me door kan verbinden naar iemand die meer te zeggen heeft dan de klantenservice. Allemaal goed bedoelende medewerkers gesproken, maar ik loop tegen een muur. Er wordt schijnbaar gewerkt of nagedacht over een oplossing om de bestaande layout te kunnen behouden in het nieuwe systeem, maar guess what…..men weet pas na de overgang op het nieuwe systeem na 16 februari of dat werkt!!! Daar hebben we dus niets aan, dan ben ik mijn gemaakte albums al kwijt. Dus, eindconclusie; ik MOET de albums wel afdrukken voor 16 februari wil ik mijn honderden uren werk niet weggooien. Natuurlijk moet de Hema kunnen veranderen van softwaresysteem, maar had dat tijdig aangegeven naar de klanten toe. Zeker de vaste klanten die veel boeken maken worden hierdoor het hardst getroffen, jullie vaste klanten. Ik vrees dat velen nu overwegen om dan toch maar naar Albelli te gaan of een andere concurrent. Dus HEMA, kom over de brug voor 1 februari met een oplossing met het behouden van de layout na 16 februari of kom met een gepaste korting om het leed van je klanten te verzachten en dat betekent dus veel meer korting van die magere 25%!

catharina

Ik ben het helemaal met Judith eens,ik zit met het zelfde probleem,Ik vind dit echt heel erg.Ik heb zoveel tijd in mijn boeken zitten.Ik hoop ook op een beter korting.mijn jaarboek kost altijd wel bijna 200 euro.Wat een onvriendelijke actie van de hema is dit.Vreselijk,zo erg van al mijn tijd die ik aan de boeken heb besteed.

Thomas

Waarom klagen op Emerce? Als of HEMA het internet afstruint om klachten op te sporen.
Ga lekker bij HEMA zelf klagen.

Marc de Jong

Ik heb geen enkele mail ontvangen over deze wijziging.

Ik zie een fotoboek van 2 jaar met ruim honderd uur opmaak werk nu verloren gaan.

Ronduit walgelijk en onacceptabel. Ik ben hier ziek van. Hema heeft op alle fronten voor mij afgedaan.

Leon van den Schoor

vanaf 2004 heb ik al regelmatig (24 stuks om precies te zijn) albums laten afdrukken bij de HEMA. Buiten de uitstekende kwaliteit van de 30x30cm albums was het digitaal beschikbaar krijgen van het album een doorslaggevend feature om voor HEMA te kiezen.
Maar………..met de recente vernieuwing zijn al mijn oude online albums verloren gegaan. Bedankt HEMA.
Voor een volgend album kies ik een betrouwbaarder bedrijf dan HEMA.
Gaat even uitzoeken worden.

john

Ook mijn opgeslagen albums zijn weg.
Jammer, zegt Hema, maar niets aan te doen.
Gelukkig wordt de nieuwe software nog leuker en gemakkelijker.
Ik heb het geprobeerd en mijn advies: begin er niet aan!
Het is een waardeloos programma dat tot een belabberd resultaat leidt.
Daarom stap ik over naar de vorige Hema-leverancier.
En daar blijf ik bij.

Ingeborg

Uren werk weggegooid, omdat HEMA ineens z’n software vernieuwd heeft en dat heeft aangelegd ndigd in een mail, die sprekend op eerdere recalemails leek. Niet gelezen dus.
Hoe kan men zo met z’n trouwe klanten omgaan?
Kan wel janken!

Marike Pruim

En dan nog maar niet te praten over het nieuwe softwareprogramma van de Hema wat totaal niet werkt. Je krijgt alleen maar draaiende wereldbollen, rode kruizen en gele vlakken met uitroeptekens te zien. Bij Albelli kun je alleen maar met een bepaalde internetbrowser het fotoprogramma downloaden. In middels overgestapt naar FotoFabriek. Eindelijk een programma die wel werkt en daar ga ik voor de derde keer mijn fotoalbum maken. Respectloos vind ik dit alles naar de klant. Al diverse keren naar de Hema gebeld om geholpen te worden. Maar eerst sta je daar tenminste 10 minuten in de wacht om vervolgens te horen dat je na een dag bericht krijgt van de ICT afdeling die je ook nog maar gedeeltelijk verder helpt. Van alle kanten zeer slechte service, klantonvriendelijk en respectloosheid. En de handleiding van het nieuwe fotoprogramma van de Hema dien ik nog steeds per e-mail te ontvangen. Maar dat hoeft dus al niet meer. Tot ziens Hema! Welkom FotoFabriek!

Nieko Erkamp

Al jaren maak ik albums bij de HEMA. Een aantal keren heb ik albums, die ik eerder heb gemaakt verder uitgebreid met nieuwe informatie, voor zowel mijn bedrijf als prive. Dat kan dus nu niet meer en ben genoodzaakt deze albums geheel nieuw te maken. Ik ben niet alleen teleurgesteld, maar ook het vertrouwen in de HEMA kwijt, dat er zo onzorgvuldig met het vele werk van klanten wordt omgesprongen.
Ik stel voor dat de HEMA de gegevens van de reeds gemaakte boeken in beheer van Abelli geeft, zodat deze gegevens niet verloren gaan, maar weer kunnen worden gebruikt,

Nieko P. Erkamp, architectuurstudiosorrentina

Ewald

Op deze link staat een methode om je werk om te zetten naar Albelli.
Het is wat omslachtig maar het werkt prima.
Heel veel succes allemaal.

http://www.consumentenbond.nl/community/forum/consumentenzaken/elektronica-communicatie/kun-jij-hema-fotoboek-meer-bestellen?plckForumPostSort=TimeStampAscending&plckForumPostOnPage=10

Bruyn

Kijk op de site van de consumentenbond. Daar vindt je een werkende methode om je Hema fotoboeken te converteren naar Albelli fotoboeken.

stefanie

Volledig met eens !

ik heb 16 tal fotoboeken gemaakt bij hema en was was altijd zeer tevreden !

Maar nu ik krijg ineens een mail dat je huidig boek af MOET zijn ofdat je het kwijt bent

ik heb van alles snel foto’s gemaakt en ben overgestapt naar albelli daar werken ze ongeveer met hetzelfde programma en daar sta ik NIET op tijd !

het nieuwe fotoprogramma van hema trekt trouwens op niks. Ik heb het geprobeerd maar albelli bied bijna hetzelfde oude programma van hema en bij deze ben ik definitief overgestapt !

sorry hema !

de service naar de nieuwe versie ook niet !!!

groetjes !

Peter

vanavond begonnen met een nieuw fotoboek bij Hema. Na een half uurtje gestopt en de Albelli-software gedownload. Heerlijk vertrouwd weer.

Ik ben om! Albelli it is!!

Peter

Waarom komt de HEMA niet met een conversie programma zodat de HEMA boeken kunnen worden geconverteerd naar Albelli. Dan is iedereen blij. Of als de HEMA je als klant wilt behouden dan zorgen ze voor een conversie programma met de nieuwe leverancier. Dit komt HEMA niet ten goede. Als je Albelli vraagt om een conversie programma te schrijven krijg je de dooddoener terug “om juridische redenen enz. enz.
Van Albelli kan ik het misschien nog wel voorstellen omdat HEMA de eigenaar is maar dat de HEMA alleen maar aangeeft dat je tot 4 oktober je boeken kan printen en daarna is het gewoon klaar, over. Niet netjes van de HEMA.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond