Deel dit artikel
-

Home24 naar een miljoen actieve klanten

De Europese online meubelwinkel Home24 nadert de miljoen actieve klanten. Zij realiseerden over de eerste negen maanden van 2015 een omzet van 172 miljoen euro, een plus van 63 procent.

Dat laten cijfers van aandeelhouder Kinnevik zien (PDF).

Home24 heeft twee miljoen klanten (+70%) in zijn databases staan en daarvan staat er negenhonderdduizend (+47%) te boek als actief. Dat houdt in dat meer dan de helft van de klanten afgelopen jaar niet de gelegenheid nam om nog eens iets te kopen bij Rocket Internet-dochter.

Gisteren werd bekend dat de meubelwinkel 35 van zijn 1.200 medewerkers ontslaat en zich meer op eigen merken gaat richten.

De cijfers van Westwing, ook een online meubelzaak waar Kinnevik en Rocket Internet in investeren, laat qua omzet een minder beeld zien. Althans, in vergelijking tot Home24.

De omzet van Westwing steeg in de eerste negen maanden van het jaar met 27 procent en het aantal actieve klanten nam met 33 procent toe tot negenhonderdduizend.

Beide meubelwinkels noteren nog steeds groeiende verliescijfers die bij beiden met verhoudingsgewijs dertig procent opliepen ten opzichte van 2014.

Eind 2011 noemde CEO Oliver Samwer van Rocket Internet de online meubelmarkt nog het enige onontgonnen terrein in de e-commercewereld. Hij bouwde daar een first mover-positie op, maar de internationale concurrentiestrijd moet nog losbarsten. De trend is wel dat steeds meer fysieke meubelbedrijven hun online positie verstevigen met marketing- en verkoopactiviteiten.

Foto: Johannes Eckert (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Piet

Pff dat zijn er genoeg. Ik had niet verwacht dat ze zo snel zouden stijgen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond