Deel dit artikel
-

Honderdduizend ING-klanten praten tegen bank-app

Honderdduizend klanten van ING praten regelmatig tegen hun mobiel bank-app om het saldo op te vragen of betalingen te verrichten.

De spraakfunctie werd in het najaar van 2014 aan de app toegevoegd en heeft voldoende gebruikers om geen gimmick te worden genoemd.

Gisteren tijdens de Mobile Convention Amsterdam vertelde Jeroen Losekoot van de bank dat ING meer met spraak gaat doen. Deze zomer wordt spraakauthenticatie ingevoerd. De app herkent aan de stem van de klant of het gerechtigd is details van een bepaalde rekening te zien en bewerken. “Dan heb je geen pincode meer nodig.”

De bank was de eerste die op grote schaal contactloos betalen invoerde. Klanten kunnen hun pasje naast een kassaterminal wapperen om kleine betalingen te verrichten. Er worden maandelijks 3,5 miljoen contactloze transacties gedaan. Dat gaat nu nog via het bankpasje, maar het is logisch dat dat op termijn ook per telefoon kan.

Foto: Peter Boer (c)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond