Deel dit artikel
-

iBeacon-app voor entertainment bezoekers Top 2000

Van Ons heeft voor het Nederlands Instituut Beeld en Geluid een interactieve app ontwikkeld die gebruik maakt van de iBeacon-technologie en wordt gelanceerd tijdens de uitzending van de Top 2000 vanuit het Top 2000 Café in Beeld en Geluid in Hilversum.

Om de bezoekers in de wachtrij vast in de sfeer te brengen, kunnen ze meedoen aan een muziekquiz. Ze krijgen dan op basis van hun plek in de rij fragmenten te zien waar vragen aan gekoppeld zijn.

Bezoekers worden vooraf en op locatie gestimuleerd om de Beeld en Geluid-app te downloaden. Langs de wachtrij zijn iBeacons gemonteerd. De laatste iBeacon geeft de score en een stempel. De score kan gedeeld worden via sociale media.

Volgens ontwikkelaar Radha Pleijsant is het mooie van de technologie dat je  anonieme bezoekers kunt segmenteren op basis van gedrag.

Van Ons werkt onder meer voor Talpa, de Bijenkorf, Unilever en Joolz.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond