Deel dit artikel
-

Iceleads verandert naam in Hatch

Online marketingtechnologiebedrijf Iceleads verandert zijn naam in Hatch. Dat moet de internationale groeiplannen beter dienen.

Met zijn groeiend bereik op de internationale e-commercemarkt en het toenemend aantal producten in portfolio, vindt oprichter Joris Kroese het tijd voor een nieuwe naam. Hij verkoopt nog steeds een soort leads aan webwinkels, maar een naam als Hatch laat zich door merkspecialisten beter laden.

Begin deze week nam het bedrijf zijn nieuwe identiteit aan.

Hatch werkt met meer dan tweeduizend retailers in tachtig landen. Met informatie over hun voorraden gaat het naar fabrikanten toe. Zij zien steeds vaker consumenten op hun sites voorbijkomen, maar zijn niet goed uitgerust om vanuit hun eigen website direct verkopen te realiseren. Hatch zorgt ervoor dat consumenten op fabrikantensites direct een aankoop kunnen doen bij een voor hen bekende webwinkel.

De klant verlaat als het ware het magazijn van de fabriek met het product in zijn hand en komt direct bij de kassa van een hem bekende webwinkel om te betalen. Geen tussenstappen.

Tot de gebruikers van de diensten van Iceleads behoren onder meer Coolblue, Alternate, Redcoon, JBL en OTTO. Betalende klanten zijn de fabrikanten die via deze retailers een direct link met de consument krijgen. Onder hen: Asus, Intel, Lenovo, Microsoft, HP, Bose en Bébé Confort.

Hatch claimt dat gebruikers van zijn dienst gemiddeld een conversie van acht procent halen.

Foto: rednuht (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond