Deel dit artikel
-

Infographic: dodelijke links

Google pakt dubieuze zoekmarketing (SEO) tegenwoordig hard aan. Het plaatsen van betaalde links op sites om zo je verkeer een boost te geven is niet zonder risico. Als die links niet op natuurlijke wijze in een artikel staan, kun je een probleem krijgen. En het zijn niet alleen vage sites die in de problemen komen. Van J.C. Penney tot Forbes, allen kregen straf. Google strafte zichzelf trouwens ook.

Deel dit bericht

4 Reacties

Dennis Sievers

Ik heb altijd geleerd dat je (1) relevante en unieke content niet in afbeeldingen moet stoppen en (2) dat een infographic vooral samenhangende cijfers en korte facts op een creatieve maar duidelijke manier moet weergeven.

In het voorbeeld van DNA hierboven gaat dat allebei fout waardoor je bijna zou denken dat het ding vooral bedoeld is om snel links te genereren 😉

Remko van der Zwaag

Ik snap ook niet echt waarom voor deze ‘data’ een infographic gebruikt wordt. Zien we enorm vaak de laatste tijd: hele literatuur in een IG, simpelweg om er een te kunnen maken, althans zo lijkt het.

Maar goed, off topic 🙂

Brombeertje

Aan bovenstaande reacties begreep ik dat er informatie staat in de ‘infographic’. Ik had het ‘advertentie’plaatje overgeslagen omdat ik dat niet begrepen had.

Paul Haarman

Inderdaad, deze info had ook op een andere wijze gepresenteerd kunnen worden. Maar los daarvan, de info van deze infographic is uitmuntend. Als extra punt wil ik er aan toevoegen dat zelfs goede en natuurlijke backlinks jouw resultaten in de SERPS kunnen benadelen. Soms gaat het wel eens mis met het volume van de links waardoor Google denkt dat je ineens een explosie aan links hebt. Kan door referrer spam komen maar kan ook zuiver om eem technisch probleem draaien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond