Deel dit artikel
-

Infographic: opvallende feiten in Data Driven Marketing

Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft van de organisatiebesluiten onderbouwd met inzichten uit data. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2016.

Volgens driekwart van de ondervraagden is het verbeteren van de klantervaring dan ook de belangrijkste reden om persoonsgegevens in te zetten bij marketingactiviteiten. Dit doen zij onder meer door doelgroepen te segmenteren (55 procent), hun kennis van klanten te vergroten (49 procent) en conversie te optimaliseren (40 procent). Slechts 21 procent van de datagedreven marketeers voorspelt klantgedrag op basis van data.

infographic-data-driven-marketing-onderzoek

Deel dit bericht

1 Reactie

Roel

Zijn we toch op de hoogte van de laatste feitjes ondanks dat we er niet bij waren afgelopen do.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond