Deel dit artikel
-

Infographic: pinnen belangrijker dan liken

Een opmerkelijke trend: de Pinterest-pin heeft de positie overgenomen van de Facebook-like, althans kijkend naar productpagina’s van 872 retailers in een studie van 8thBridge. Die overigens ook constateert dat de interactie tussen volgers en merken bij Facebook achteruit kachelt. 8thBridge keek naar een groot aantal sociale media, waaronder YouTube, Instagram, Pinterest en Vine. Nagenoeg alle bestudeerde retailers zijn aanwezig op Facebook, maar het verkeer dat dit oplevert valt tegen.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Richard (Webdesigner)

Jammer dat de infographic in deze blog niet direct te pinnen is 😉

wouter van de Ridder

De titel is wel nogal misleidend voor de rest van het artikel moet ik zeggen. Pinnen is niet belangrijker dan Liken, er staan meer pin buttons op websites van deze retailers. Dat zegt nog niets over het gebruik ervan. Er komt nog steeds 22x meer verkeer uit FB dan uit Pinterest. Dus de beweging is er idd, maar laten we het wel in perspectief plaatsen. 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond