Deel dit artikel
-

ING stopt met digitale postbus Finbox

ING Bank stopt op 1 januari 2016 met zijn dienst Finbox, een digitale brievenbus voor rekeningen, acceptgiro’s, salarisstroken en pensioenoverzichten. Het aantal klanten was niet toereikend meer, zo laat de bank weten.

Met Finbox kregen klanten hun nota’s elektronisch, in plaats van via de post. Nu steeds meer bedrijven zelf dergelijke mogelijkheden bieden, zoals Mijn-omgevingen of via e-mail, ziet ING geen reden meer om ermee door te gaan. ‘Het aantal gebruikers is niet toereikend om het noodzakelijke onderhoud aan het systeem en de gewenste verbeteringen te rechtvaardigen.’

ABN Amro en Rabobank hebben overigens nog wel soortgelijke diensten.

Deel dit bericht

2 Reacties

KoalaBear

Ook mijn.overheid.nl heeft zo’n taak. Die gaat alle gemeenten e.d. ondersteunen. Vind het zelf erg fijn dat ik alles digitaal heb en niet meer hoef te scannen, wat er altijd bij inschiet.

Jaap Willem

Het had misschien geholpen wanneer ze de Finbox ook mobiel hadden uitgewerkt.
Ik vind het nog steeds super handig, met 1 klik alle facturen betaald. Maar ik vergeet het vaak omdat ik voornamelijk mobiel bankier.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond