Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

De dochter van Facebook, die op alle fronten de concurrentie met Snapchat zoekt, biedt ook adverteerders binnenkort toegang tot het apponderdeel Stories. Daarin maken gebruikers met meerdere foto’s en video’s een beeldverhaal voor hun volgers. Dagelijks maken, naar eigen zeggen, 150 miljoen mensen gebruik van Stories.

Zeventig procent van de Instagrammers volgt een of meerdere bedrijven en een op de drie meest bekeken video’s is gemaakt door een bedrijf. Er zijn dus ondernemingen die er consequent goed in slagen om interessant beeldmateriaal aan te bieden.

De makers van de foto-app gaan het nieuwe format eerst testen in de komende weken met een groep van pakweg dertig bedrijven. Onder hen: Zalando, Hugo Boss, Maybelline New York, Nike, Yoox, Netflix en Qantas.

En Airbnb. Dat maakt deze video om zijn fans te wijzen op een nieuwigheid in zijn app, ‘Trips on Airbnb’. Behalve een slaapplaats kunnen reizigers ook uitjes op hun bestemming boeken met locals.

Wanneer de testen zijn afgelopen en reclamemakers zich er internationaal op hebben kunnen verlekkeren, wordt deze reclamevorm direct internationaal aangeboden. Ook in Nederland.

Instagram claimt dat het een half miljoen actieve adverteerders heeft.

Foto: Pabak Sarkar (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug