Deel dit artikel
-

‘Interactieve mobiele campagnes zorgen voor hogere CTR’

De Click Through Ratio (CTR) van mobiele advertenties met een interactief element is ruim twee keer hoger dan die zonder interactief element. En het aantal campagnes op smartphone en tablet is aanzienlijk hoger in de app dan in de mobiele browser. Dat zijn enkele van de conclusies van een eerste benchmark rapport van Weborama dat zich specifiek richt op mobiel adverteren in Nederland.

Het rapport toont de gemiddelde ratio’s gemeten over meer dan driehonderd mobiele Rich Media-campagnes. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen resultaten behaald op smartphone of tablet, verschillende systeemsoftware, formaten en interactieve elementen.

Onder meer komt naar voren dat zowel de smartphone als de tablet displaymarkt nog steeds fors aan het groeien is. Er was sprake van een groei van ruim 50 procent in het tweede kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal.

Grote formaten werden het meest ingezet en scoorden ook beter. Dat is volgens de samenstellers ook niet zo verwonderlijk, aangezien grote formaten zich beter lenen voor interactieve elementen. Bij mobiele display campagnes bleek (met 25 procent) het meest ingezette interactieve element.

Een ander opvallend feit is dat de meest ingezette verticals mobiel dan wel HTML5 goed omarmen. Toch zijn er nog steeds veel adverteerders die nog niet optimaal gebruikmaken van het enorme bereik van mobiele apparaten.

Weborama verwacht verder dat de aanstaande blokkering van Flash op Chrome en Firefox voor een nog grotere groei gaat zorgen in de tweede helft van 2015.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond