Deel dit artikel
-

Internationaal groeigeld voor PeerReach

De Nederlandse variant op Klout, PeerReach genaamd, heeft een investering van 250.000 euro gekregen om zijn technologie te verbeteren en internationaal uit te rollen.

De investering door Marc van der Chijs, Javest Investment Fund en James Olden in PeerReach kwam afgelopen zomer al rond. Nico Schoonderwoerd en compagnon Zlatan Menkovic gebruiken het nieuwe werkkapitaal om hun ‘online invloedmeter’, zo maken ze nu bekend.

Een jaar geleden ging PeerReach van start op de Nederlandse markt. De dienst, een soort zoekmachine, maakt de invloed van twitteraars inzichtelijk op de wijze waarop Googles PageRank invloed aan webpagina’s toekent. De ervaring van het afgelopen jaar is gebruikt om wensen voor de toekomst te formuleren. Dat zijn: verbeteren, opschalen en uitbreiden.

Schoonderwoerd: “We gaan internationaal vijftig miljoen accounts meten, verdeeld over tweehonderd groepen. Daarnaast gaan we daadwerkelijk inzichtelijk maken waarom iemand een bepaalde invloedscore krijgt toegekend. Dat doen andere diensten, zoals Klout, niet.”

“Klout wordt vaak gebruikt vanwege de funfactor. Bedrijven willen echter iemands daadwerkelijk invloed meten en weten.” Met dat soort informatie kunnen ze op Twitter de juiste invloedrijke mensen identificeren en op hen de marketinginspanningen afstemmen. PeerReach is naar eigen zeggen beter dan Klout vanwege de wetenschappelijke benadering en de transparantie, die het vanaf volgende maand gaat betrachten.

Foto: matthew (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Jelle van der Bij

Leuk, een Nederlands initiatief! Direct aangemeld en ziet er erg goed uit. Interessant dat je een ranking hebt binnen bepaalde gebieden.

Vince

Ziet er erg strak uit, even aanmelden en precies uitzoeken hoe het in elkaar zit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond