Deel dit artikel
-

Internetreclame naar 100 miljard, krantenbedrijf verliest

Internet haalt in 2013 de krant in als tweede grootste reclamemedium ter wereld. In het jaar erna geven adverteerders meer dan 100 miljard dollar uit aan digitale advertenties op het web en mobiel.

Dat zegt het bedrijf ZenithOptimedia, dat vanwege zijn werkzaamheden als internationale mediaplanner aardig zicht heeft op hoe adverteerders hun reclamebudgetten plannen.

Voor het eerst kan het dochterbedrijf van Publicis Groupe een voorspelling geven over wanneer internet groter wordt dan ‘de krant’. In commercieel opzicht. Dat punt wordt in 2013 bereikt.

Kranten die zich online verstoppen achter een betaalslotje profiteren niet mee van de opmars van internetreclame, aangezien ze tot wel 90 procent van het algemene publiek buitensluiten.

De onderzoekers ZenithOptimedia rekenen voor dat er deze jaren voor rond de 500 miljard dollar wordt uitgegeven aan reclame, iedere jaar, wereldwijd.

Hieronder een verdeling van de bestedingen over de verschillende mediatypen en regio’s:

In 2011 groeien de mondiale mediabestedingen met 4,2 procent, volgend jaar naar verwachting met 5,2 procent.

Foto: sovett (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond