Deel dit artikel
-

‘Internetstrateeg Blokker ziek thuis’

Vernieuwings- en internetstrateeg Robert Bohemen van Blokker zou ‘ziek thuis’ zitten als gevolg van tegenvallende resultaten van de nieuwe strategie van de retailketen.

Dat bericht De Telegraaf vanochtend. De krant baseert zich op bronnen rondom de directie.

In een reactie op het krantenbericht spreekt Blokker niet tegen dat Bohemen uit de running is. Zijn twitterluwte lijkt die stelling te ondersteunen.

Wel zegt het concern dat er een evaluatie is gedaan van de resultaten met klanten, medewerkers en een extern retailbureau. De resultaten stellen dat de koersverandering verjonging heeft gebracht, maar dat er ruimte is voor verbetering in het assortiment. Dat betekent dat de vertrouwde producten die omwille van vernieuwingsdrang zijn verdwenen weer terugkomen. “Daarbij kan gedacht worden aan het bekende sudderplaatje, het radiatorbakje, de pluizentondeuse en de groene zeep.”

Blokker is bezig zijn 450 winkels om te bouwen tot moderne, overzichtelijke zaken. In maart wordt het 150e vernieuwde filiaal opgeleverd.

Foto: Mark Stam (cc)

Deel dit bericht

11 Reacties

peter

@Emerce, dit bericht, serieus? Wisten jullie vandaag niets anders interessant te vertellen dan dat de internet strateeg van Blokker ziek thuis zit? Wat een niveau…

Erwin Boogert

Het verhaal is natuurlijk groter dan de titel. Het gaat hier niet om een griepje. Als de krant meldt, dat een grote drijvende kracht achter de formulevernieuwing van een landelijke keten uit de running is dan is dat nieuws.

Olivier

Prima bericht, en stuur Peter een bloemetje de man kan wel wat liefde gebruiken op deze dag.

Patrick

Loop wekelijks (met duizenden tegelijk) langs de nieuwe (!) Blokker vestiging NS Utrecht Hoog Catherijne. Kijk dan vaak even naar binnen. Qua bedrijvigheid stemt dat niet vrolijk. Zelfs met inbegrip van het kapitaal van ‘de familie’ zou ik mijn geld niet meer op Blokker zetten. Ook naast online focus terug naar de CORE business (i.e. HUISHOUD autoriteit) biedt helaas geen soelaas. Met de huidige personeelskosten en (A locatie) huren lukt het je gewoon niet om voldoende winst te maken. als je het mij vraagt is een tovenaar vereist om de boel nog op de rails krijgen. Bohemen is/was goed maar geen tovenaar. De nieuwe strateeg wens ik veel sterkte toe. Het is/was toch een mooie Nederlandse (!) retail formule.

Robert

Jaap Blokker heeft het groot gemaakt en tegelijk afgebroken.
Door te laat te moderniseren en internet verkopen hebben ze een niet in te halen achterstand.
Elk nieuws is negatief en heeft weer effect op het merk waar de klanten nog minder warm voor lopen.

Natasja Voogt

Antoine Brouwer, de baas van Nextail – de online organisatie achter Blokker – is toch de ware internetstrateeg van Blokker.

piet

Ik snap de ophef ook niet. Het is natuurlijk niet leuk. Maar blokkert afgeschreven is, dat is toch geen nieuws. Opdoeken die handel.

Geer Twilders

Blokker kan moderniseren wat het wil, maar de klant zal niet terugkeren naar een winkel met een naam die verbonden blijft met oubolligheid en vergane glorie. Stoot de helft van de filialen af (vooral de kleinere) en maak van de overgebleven grotere zaken allemaal Big Bazars.

Jasper

Hij is goed ziek van de resultaten;-)

Hans

In Hilversum is er sinds een paar maanden een prachtig gerenoveerde Blokker in een eveneens gerenoveerd overdekt winkelcentrum, Hilvertshof. Zal een lieve duit hebben gekost.

Ben er al verschillende keren geweest, maar het is steeds zo… rustig. Heerlijk rustig. Veel te rustig. Kan me niet voorstellen dat de investering zo wordt terugverdiend. Ben blij dat die winkel niet van mij is.

Yes-al Calaver

Nu lachen we om
Blokker’s lullige imago, maar als we straks allemaal overgeleverd zijn aan Amazon’s superpower en gewone huishoudelijke artikelen alleen nog via internet en onder de condities van die etterbakken kunnen bestellen zullen we nog terugverlangen naar dat lullige oranje logo.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond