Deel dit artikel
-

iPad verovert luchthaven

Newark Liberty International Airport in New York installeert halverwege dit jaar ruim 6000 iPads voor passagiers om de tijd te doden. Via de schermen kunnen zij vluchtinformatie krijgen, maar ook snacks en drank bestellen.

De iPads worden geïnstalleerd door OTG, het bedrijf dat ook iPads leverde aan Chili Grill & Bar en de luchthavens Kennedy International, La Guardia, Toronto Pearson International Airport, Minneapolis-St. Paul International Airport en Philadelphia International Airport (die laatste alleen voor restaurants).

De iPads zitten vast in houders, maar kunnen aan een kabel wel in de hand worden gehouden. Op de tafels zijn ook stopcontacten te vinden zodat passagiers hun smartphone kunnen opladen.

Klanten van het loyaliteitsprogramma van United Airlines kunnen ook met mijlen betalen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bart Jaspers

Een enorme technologie push. Wel toegevoegde kosten, geen toegevoegde waarde. Ik was 2 dagen geleden zelf op Newark. De enige applicatie die nut zou kunnen hebben, is dat consumenten zelf hun sandwich kunnen samenstellen of hun bar-order kunnen kiezen en direct betalen. Maar navraag bij lokaal horeca-personeel leerde dat men er dubbel zo veel tijd mee kwijt was, het systeem extra wachtrijen opleverde, 90% van alle consumenten hulp nodig had bij de user interface, de betaal-dongle in bijna alle gevallen haperde, en vluchtinformatie via de lokale borden, en google maps ook wel op de eigen smart phone te zien zijn, met een gratis, gesponsorde lokale Wifi-connectie…
Daarnaast zijn tafel-genoten niet meer met elkaar aan het communiceren met zitten ze met 2 iPads tussen zich in aan een tafeltje… Niet echt ‘hospitable’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond