Deel dit artikel
-

iTunes voor financieel advies

[Startup] Diederick van Thiel (41) trok op 1 januari als directeur marketing de deur bij ING Bank achter zich dicht om samen met Rosali Waleson (48), voorheen commercieel directeur van internetbank Alex, het bedrijf The Cool House of Financial Media op te zetten: de iTunes voor financieel advies.

"Nederlanders hebben moeite met het maken van financiële keuzes, ze vinden de materie complex en hebben over het algemeen weinig zelfvertrouwen," aldus Diederick van Thiel, die in het verleden bij onder meer KPN Mobiel en Vodafone heeft gewerkt. "Tussenpersonen en instellingen worden gewantrouwd, meestal gaan ze af op het advies van een familielid of kennis. Wij willen je financiële vriend worden. Iemand met verstand van zaken die je kunt vertrouwen." The Cool House is daarom bezig een zoekmachine te ontwikkelen die de consument eerst algemene informatie geeft en vervolgens inzoomt op zijn persoonlijke situatie.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!