Deel dit artikel
-

JCDecaux: ‘Meer omzet uit digitale buitenreclame’

De toenemende vraag naar digitale outdoor advertising, zoals abri’s en billboards, helpt de omzetcijfers van media-exploitant JCDecaux vooruit.

Exacte cijfers geeft het wereldwijd werkende Franse bedrijf niet wat de digitale verrichtingen betreft. Gisteren publiceerde de onderneming zijn halfjaarcijfers, die enkel in de omgeving van Transport groei laten zien. Dat is het segment waar digitale buitenreclame onder valt.

Europa (-4,2 procent) en Noord-Amerika (-3,4 procent) laten een omzetdaling zien, het Verre Oosten juiste een toename (10,7 procent). De concernomzet steeg hierdoor met zes procent tot 1,2 miljard euro.

JCDeceaux is een bedrijf dat reclame verzorgt op straatmeubilair, in en rondom stations en winkelcentra en langs de wegen op billboards.

Sinds afgelopen voorjaar is het zijn digitale investeringen gaan intensiveren. Enerzijds omdat dat kostenbesparend werkt, anderzijds omdat het multimediale en interactieve reclame mogelijk maakt in publieke gelegenheden. Het bedrijf, dat ook op grote luchthavens en in metrostations de reclameborden verzorgt, heeft exploiteert ruim 1.400 publieke digitale schermen (voorbeelden).

Outdoor behoort wereldwijd, samen met internet, tot de twee snelst groeiende mediakanalen in termen van reclamebestedingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond