Deel dit artikel
-

Jeroen Rutte van Mannenmedia naar SpotXchange

Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.

Rutte stond sinds 2013 aan het roer van het bedrijf toen oprichters Marque Joosten en Marijn Pijnenborg hun aandelen erin verkochten. Per vandaag treedt hij in dienst bij SpotXchange, een op de Nederlandse markt nieuw bedrijf uit de RTL Group.

SpotXchange presenteert zich op 11 maart tijdens een daarvoor georganiseerde gelegenheid aan de Nederlandse markt. In december werd uit berichtgeving van Emerce al duidelijk dat de Amerikanen hun automated exchange voor videoreclame naar Nederland zouden brengen.

RTL Group nam het bedrijf in juli 2014 over voor honderd miljoen dollar. Daarmee wil het zijn positie als media-exploitant in het digitale domein versterken, meer in het bijzonder op het groeiende gebied van online video. In Nederland is SpotXchange een joint-venture met RTL Nederland.

Nederlandse adverteerders gaven in 2014 voor twintig miljoen euro uit aan online videoreclame. Ruttes taak voor SpotXchange is om die markt verder te ontginnen. “Expansie verzorgen en nieuwe partners vinden.”

Foto: RK Production (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Arno Peperkoorn

Mooi Jeroen! Met jou kijk op de wereld en achtergrond kon dit zomaar nog wel eens een daverend succes worden! Succes!!!

Joris

Top Jeroen, heel veel succes daar 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond