Deel dit artikel
-

Joëlle Frijters: ‘De ad server is dood’

“De ad server is dood, lang leve de ad server”, poneert Joëlle Frijters van Improve Digital stellig voor de Europese online reclame-industrie tijdens het Interact-congres in Berlijn.

Frijters was een van de hoofdsprekers in Berlijn en richtte zich met haar verhaal op de toekomst van de reclamepraktijk. “Adverteerders innoveren niet, maar ze volgend de technologie. Een ad server is op zich net zoiets als een wiel aan een auto. Je hebt hem nodig om vooruit te komen, maar hij laat de auto niet rijden.”

Voor een volle zaal bepleitte ze een meer holistische blik op de praktijk van ad serving. “Je hoort nu dat het in Amerika ‘in’ is om meerdere SSP’s naast elkaar te draaien.” Niet doen, zegt ze. “Je moet geen tools naast elkaar zetten die hetzelfde doen.”

De toekomst ligt volgens Frijters in platformen die met alle bronnen, datasets, media en adverteerderseisen overweg kunnen. “Data, analyse en inzichten. Daarmee maak je het verschil. Media owners van nu willen zaken als viewability, targeting, multidevice, internet of things. Alles in een”. De nieuwe ad server.

Foto: Dan Taylor (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Z.Eur

Frijters heeft makkelijk praten met een publiek dat de ballen verstand heeft van hoe de zaken werkelijk in elkaar steken.
Als je enkel al naar het gratis reclame materiaal van diverse bedrijven kijkt dan zie je dat audiences een stuk minder overlappen zoals in Europa het geval is.
Hierdoor heeft het wel degelijk nut om meerdere SSPs naast elkaar te gebruiken omdat je zo wel je gehele audience kan bereiken.
Natuurlijk is het makkelijk praten over hoe de wereld er idealistisch uit zou moeten zien maar laat ze dan ook eens even voor de grap aangeven welk bedrijf al die pracht aanbied.
Juist ja, dat is er niet.

Lejo Duivenvoorde

Correctie: het bedrijf dat al die pracht aanbiedt is zeker er wel! http://www.deltaprojects.com
020-7173379

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond