Deel dit artikel
-

Jongeren willen meer technologie in de supermarkt

Jongeren in de leeftijd van 25 tot 35 jaar denken dat zowel technologie als de ‘human touch’ een belangrijkere rol zal gaan spelen in de supermarkt. Dat blijkt uit het onderzoek De Toekomst van het Boodschappen Doen onder 450 Nederlandse consumenten.

Technologische snufjes die het shoppen of het kiezen van een product gemakkelijker of leuker kunnen maken zijn nu nog op de vingers van een hand te tellen. Neem een app die de consument helpt om de juiste wijn te kiezen, of een app die de conconsument meer vertelt over de ingrediënten of de bereidingswijze van een product.

De vraag naar dergelijke toepassingen is groot. 74 procent van de respondenten wil graag op een gemakkelijke manier toegang tot extra informatie over producten die zij kopen dan wel overwegen om te kopen. Liefst via de smartphone.

Naast een app zijn de mogelijkheden van iBeacon hier een goed instrument voor. De technologie wordt volop getest, maar tot werkelijke implementatie is het in Nederland nog niet gekomen.

Toch bestaat er ook een wens voor verpersoonlijking van de supermarkt. De jonge consument wil dat er meer aandacht komt voor de klant of dat het supermarktpersoneel adviseert bij de keuze van producten. 17 procent wil in de supermarkt van 2025 gebruik maken van een personal shopper.

Deel dit bericht

2 Reacties

Eef de Ferrante

Logische ontwikkeling. Je ziet dat technologie leidend is in het gedrag van mensen. Er ontstaat een behoefte naar méér. De in Nederland gevestigde wereldwijde vereniging van Intelligente Verpakkingen (AIPIA) richt zich op de toepassing van technologieën in de verpakking van (supermarkt)producten. Die maken het mogelijk om de consument te laten communiceren met het product. Via de smartphone. De grote brands in de wereld experimenteren er al mee. Alles hierover op http://www.aipia.info

Rob van Holstein

JONGEREN WILLEN MEER TECHNOLOGIE IN DE SUPERMARKT – kopt dit artikel. Terwijl er in het artikel wordt verwezen naar een onderzoek waaruit naar voren komt dat: Jongeren van 25 tot 35 jaar denken dat technologie zowel als de human touch een belangrijke rol zal gaan spelen.

Ik zie in de uitkomst van het onderzoek absoluut niet terug in de stellige bewering van de kop. Ben ik dan een van de weinige die kritisch leest,.. Een notoire zeikerd,. Of behoor ik niet tot de groep technische bedrijven die maar wat graag gelooft in de kop in de ijdele hoop overbodige technologie te kunnen slijten aan de supermarkten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond