Deel dit artikel
-

Kieskeurig.nl wordt (ook) webwinkel

Kieskeurig.nl verandert vanaf komende zomer van functie. De productvergelijker wordt ook een webwinkel waar de consumentengroep met een aantoonbaar hogere koopintentie ook direct hun aankopen kunnen doen.

In de loop van de zomer vindt de soft launch plaats, zegt Mirelle Bos van Sanoma’s Kieskeurig. Momenteel worden webwinkels gepeild of ze interesse hebben aan de pilot deel te nemen. Met deze groep shops worden proeven gedaan om technische werking van het systeem te testen. Daarnaast wil Bos pas dan beslissen over het te hanteren afrekenmodel: CPC, CPS of een hybridemodel.

“We willen consumenten helpen bij hun online aankopen. De stap om bij ons ook een koopoptie te bieden is logisch. Je biedt extra gemak. Het is ook een volgende stap in de keten.” Al begeeft Kieskeurig.nl zich als ‘winkelier’ op het terrein van de shops die het als vergelijker al bedient, ziet manager Bos dit niet als een concurrerende stap. “We leveren harde sales af.”

Vanaf deze zomer krijgen consumenten in een aantal productgroepen de keuze om items ook direct te kopen. Tijdens hun winkelsessies kunnen ze producten van verschillende winkels in hun winkelmandje van Kieskeurig.nl leggen en dat daar ook afrekenen. Kieskeurig zet de orders door naar de betreffende shops. De nog te selecteren paymentserviceprovider zal het geld uitkeren aan die verkopers, waarop deze ook de bestelling kan verzenden.

Kieskeurig is de tweede van de drie grote algemene productvergelijkers waar bezoekers ook direct kunnen kopen. Vergelijk.nl begon hiermee in 2011. Beslist.nl legt de prioriteiten voorlopig bij het vergroten van de naamsbekendheid van zijn dienst.

Deel dit bericht

3 Reacties

kees mudde

Tja, deze kon natuurlijk niet uitblijven. De gedachte om binnen het platform van kieskeurig de transactie af te handelen is wel aardig – maar ontstaat hier niet een battle of the big brands…?

Erwin Boogert

In welke zin, Kees?

Joyce Oude Elferink

Interessante stap! Van ´onafhankelijke prijsvergelijk site´ naar een (commerciële) webwinkel. Vanwaar deze switch? Kun je dan nog objectief zijn? Benieuwd hoe de aftersales geregeld gaat worden. Wat te doen met retouren en hoe dit ´administratief te regelen´? Het lijkt me in ieder geval een organisatorische en technische uitdaging om deze switch te realiseren.

Hopelijk worden de ´mobiele kansen´ niet vergeten in deze switch – een responsive site en de mogelijkheid om artikelen te kunnen scannen met je mobiel om zo te checken of je deze via een andere aanbieder goedkoper kunt aanschaffen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond