Deel dit artikel
-

Kijker went aan gepersonaliseerde reclames

Consumenten wennen steeds meer aan gepersonaliseerde tv-reclames en internetadvertenties. Dat blijkt uit onderzoek van Parks Associates.

Dit Amerikaanse bedrijf deed onderzoek naar consumentenvoorkeuren bij Amerikaanse huishoudens met een breedbandverbinding. Parks adviseert in haar rapport om gepersonaliseerde advertenties grootschaliger in te zetten nu blijkt dat 45 procent van de Amerikaanse kijkers daar geen problemen mee heeft.

Het bedrijf raadt aan om voor gepersonaliseerde reclames – dus toegespitst om specifieke behoeften – vooral de iPad of andere tablets in te zetten als tweede scherm. Tablets en smartphones veranderen het kijken naar televisie en sluiten aan bij het winkel- en koopgedrag. Zo wordt de smartphone nu al vrij intensief gebruikt om naar producten te zoeken, maar ook om aanvullende informatie over tv-programma’s op te zoeken.

Volgens het bedrijf springen merken als Honda, Starbucks, Paramount Pictures, Procter & Gamble, Progressive Insurance, en NBCUniversal al handig in op deze veranderingen. Zij experimenteren bijvoorbeeld met de Shazam TV app, die programma’s en reclame aan de hand van hun audiogeluid herkent. Second Screen Networks lanceerde laatst een crossmediale reclamecampagne voor USA Network en Ford, met een meer dan gemiddelde respons.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond