Deel dit artikel
-

‘Click & Bricks-formule Kijkshop heeft potentie’

De experimentele winkel die Kijkshop in Tilburg heeft ingericht wordt dit najaar geëvalueerd en bij bewezen succes landelijk uitgerold. Dat zegt adviseur Jan Lommers van het Bossche bedrijf Imagemakers tegen Emerce.

Samen met de Kijkshop ontwikkelde het bedrijf Imagemakers een naar eigen zeggen ‘onderscheidende en interactieve winkelformule’ die consumenten weer moet binden aan het van oudsher bekende merk Kijkshop. ‘De Kijkshop moest wel in beweging komen. Oftewel meerwaarde creëren rondom haar merk om deze weer meer te laten renderen”, zegt Jan Lommers. ‘Er zijn natuurlijk al click & brick-formules. Denk aan Tesco of Mark & Spencer, maar niet op de manier dat de consument haar online en fysieke aankopen kan doen met één simpele afhandeling aan de winkelkassa.”

Via eigen ontwikkelde aanraakschermen in elke winkelstelling kan de consument zowel off- als online haar aankopen doen. Met de interactieve koopapplicatie van SaleScreen kan de retailer de consument op de winkelvloer extra informatie en directe beschikbaarheid van het product verstrekken. Ook prijsvergelijken van producten geeft de consument de mogelijkheid de beste keuze te maken in het winkelschap.

Klanten hoeven niet lang te wachten op een te drukke verkoper. En dus krijgt de retailer extra verkoopondersteuning op de winkelvloer: ook de medewerkers hebben profijt doordat ze de kennis over het product of dienst bij de hand hebben. “We hebben natuurlijk ook gekeken naar apps op de mobiele telefoon, maar niet iedere consument heeft die bij de hand als ze de winkel binnenlopen.”

Bovendien is het afrekenen volgens Lommers supereenvoudig: gewoon bij de kassa. Het horloge krijgt de klant direct mee en de hometrainer wordt op tijd en afspraak thuisbezorgd. Lommers: “De retailer kan het winkelassortiment hiermee oneindig veel groter maken, zodat ze in theorie hetzelfde aanbod als bol.com of wehkamp.nl zouden kunnen faciliteren. Garantie en retour met kassabon heb je direct en je afhaal- of kooppunt is een interactieve winkel vol beleving met leuke winkelverkopers. Het beste van twee werelden.”

Emerce meldde al eerder dat via een A/B-test de resultaten zullen worden gewogen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

3 Reacties

O. Struyck

Mooie case van de kijkshop. Na Aktiesport en Perry SPort nog een case die bewijst dat online en offline integratie zeer belangrijk.

Jan Lommers

Indeed…en dan nog een stapje meer graag! Laten we met z’n allen kijken dat we mensen weer naar de winkels kunnen krijgen en dat online en offline aankopen hand in hand gaat ipv thuis met z’n allen achter de pc te blijven zitten. Beetje menselijkheid kan geen kwaad in de huidige maatschappij!

Jeroen de Liefde

Kijkshop is goed bezig. Dit is ook volgens de Visie op Retail de weg om te bewandelen. Michel Koster vertelt het in het hele rapport http://abn.com/VOSretail2013

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond