Deel dit artikel
-

Klant haakt af bij lange bezorgtijden en hoge kosten

Lange bezorgtijden en hoge bezorgkosten kunnen reden zijn om een bestelling bij de online kassa te annuleren. Dat blijkt uit een studie van de Amerikaanse posterijen en comScore. 54 procent haakt af als de bestelling te lang op zich laat wachten.

Het onderzoek laat echter ook zien dat het merendeel van klanten (in elk geval 83 procent) bereid is om twee dagen op hun bestelling te wachten als die gratis kan worden bezorgd. Volgens het rapport vindt de consument gratis bezorgen nog altijd het belangrijkste voordeel. Ruim de helft van de ondervraagden wil transparantie, oftewel een overzicht van alle kosten.

Niettemin experimenteren grote e-retailers als Target en Amazon met bezorgen binnen een dag. Target begint deze zomer een proef in Minneapolis, Boston en Miami. Bestellen kan tot half twee in de middag. Die worden dan uiterlijk negen uur ’s avonds bezorgd.

Deel dit bericht

2 Reacties

marco bouman

Dit is inderdaad zoals het in grote lijnen gaat.

Maar ook hier geldt dat dit niet opgaat voor deelsegmenten. Afhankelijk van het product (homogeen of niet) zijn er grote verschillen. Er zijn branches waar het heel prima is om bijvoorbeeld zelfs weken te wachten voordat je bestelling wordt afgeleverd.

Groet,
Marco

Priscilla - Fleur - Buckaroo

Goed artikel! hopelijk schrikken webwinkeleigenaren nu een beetje wakker! lage/geen verzendkosten en snelle levertijden zijn geen factoren meer die je onderscheidend maken, het zijn de standaardeisen van de consument van nu.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond