Deel dit artikel
-

Klanten van Redcoon shoppen goedkoper bij bevriende winkels

Redcoon is de launching partner van een nieuw loyaliteitsprogramma van TDRCompany. Bezoekers van die site worden doorverwezen naar ‘bevriende shops’ waar ze, door te winkelen, geld verdienen om bij Redcoon te besteden. “Een regelrechte aanval op affiliatemarketing”, aldus de partijen.

VriendenVan heet het systeem dat TDRCompany uitrolt. Naar verwachting worden er dit jaar ongeveer vijf bedrijven/sites opgeleverd die hun gebruikers gaan doorverwijzen naar geaffilieerde shops. Tot de belangstellenden behoren een zorgverzekeraar en een mobiele operator. Zij kunnen zelf aangeven naar welke bevriende shop ze hun verkeer doorsturen.

Die ‘vrienden’ storten per gerealiseerde verkoop  een kortingsbedrag in een spaarpot. Een spaarpot voor Redcoon in dit geval. Het zusterbedrijf van MediaMarkt en Saturn verwacht dit jaar tegen de 150.000 leden aan te sluiten op dat spaarpotje. Iedere nieuwe spaarder krijgt bij de opening van zijn account vijf euro.

Bedrijfsleider Erwin Bruggink kan zijn klanten een jaar lang exclusief die spaarpot aanbieden. Dat doet hij door klanten te wijzen op aankopen bij onder meer Spartoo en E.ON. Laatstgenoemde stort honderd euro in de pot als iemand klant wordt bij het energiebedrijf. “Genoeg voor een nieuwe stofzuiger”. Bruggink gaat ervan uit, dat hoe groter iemands spaarpot hoe kleiner de kans dat hij gaat winkelen bij een concurrent.

Lucien Swaab van TDRCompany: “Een gemiddeld gezin kan zo een paar honderd euro bij elkaar sparen op deze manier.”

“Dit is een regelrechte aanval op affiliatemarketing.  Affiliatemarketing is duurder en fraudegevoeliger omdat wij met een gesloten systeem werken, met één cookie en transparant rapporteren.”

Deel dit bericht

7 Reacties

SociaalSparen.nl

Naar mijn idee een erg leuk concept. Denk echter dat het goed naast affiliate kan bestaan. Dit is vooral waardevol als loyaliteitsprogramma. Het gaat alleen moeilijker worden wanneer concurrerende electronice shops ook mee willen doen…

Erik

Ik denk dat dit teveel administratie met zich meebrengt voor de gebruiker in een account-overvloedige-landschap. Het zal alleen maar een select groep mensen aantrekken. Loyaliteit komt uit het hart.

Angela

Loyaliteit komt inderdaad voornamelijk uit het hart maar als we minder hoeven te betalen of iets gratis is worden consumenten al snel loyaler. Ik vind het een super idee! Zodra consumenten geld op hun account hebben staan zullen ze niet snel ergens anders kopen. Ik heb in ieder geval al een account aangemaakt. Kleine moeite om gratis korting te krijgen. Succes redcoon!

Erwin Boogert

Erik, terecht punt en dat heb ik Redcoon en TDR ook voorgelegd. Erwin Bruggink onderkende die drempel volmondig en zegt eraan te willen werken om het ‘schakelen van accounts’ laagdrempeliger te maken.

Tim Duffels

‘die hun gebruikers gaan doorverwijzen naar geaffilieerde shops.’

‘Een regelrechte aanval op affiliate marketing’

Dit is toch gewoon affiliate marketing?

Erik

@ Tim – Zie het meer als een incentive programma die inzet op de ‘harde kern’ web-winkelend Nederland.

Webwinkels bieden de consument juist de vrijheid om te kiezen en niet beperkt te worden in een soort van ‘vendro lock in’.

Erik

*correctie : Vendor lock in

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond