Deel dit artikel
-

Kledingretail stimuleert RFID gebruik

De RFID-markt begint na jaren van stagnatie eindelijk van de grond te komen, en de belangrijkste stimulans komt van de kledingretail. Dat concludeert IDTechEx, dat de markt dit jaar schat op 9,2 miljard dollar, tegen 7 miljard in 2012.

De komende jaren gaat het alleen nog maar harder: in 2018 moet de markt een omvang van 18 miljard hebben bereikt en in 2024 30,2 miljard. De groei bedraagt zo’n 12,6 procent per jaar.

De retail vormt nu nog een bescheiden aandeel in het geheel van 400 miljoen dollar, oftewel 5 procent. Op dit moment domineert de transportmarkt. Dat beeld gaat echter veranderen als retail naar 27 procent groeit. Grote retailketens als Macy’s, Walmart, American Apparel en Zara adopteren RFID niet alleen voor inbraakpreventie, maar vooral om de inventaris beter te kunnen beheren.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond