Deel dit artikel
-

KLM tekent groot onderzoekscontract voor slimme digitale toepassingen

KLM en het Amsterdam Creative Industries Network (ACIN), het samenwerkingsverband van de Hogeschool van Amsterdam, de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en Hogeschool Inholland, hebben een driejarig contract getekend om samen te werken aan slimme digitale toepassingen.

Samen met KLM wordt onder meer onderzocht hoe beschikbare informatie kan helpen de customer journey (klantreis) van passagiers meer effectief en aantrekkelijk te maken. Ook wordt gekeken hoe data KLM-medewerkers kan ondersteunen om zo efficiënt en prettig mogelijk te werken. Daarnaast zullen er nieuwe onderzoeks- en ontwerpmethoden worden ontwikkeld.

‘Onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven hebben elkaar nodig in deze wereld in transitie, waarin data en digitale technologie mensen meer inzicht kunnen geven in hun eigen handelen’, aldus ACIN-directeur Matthijs ten Berge.

Door de samenwerking, waarover geen financiële details bekend zijn gemaakt, treedt KLM ook toe tot de zogenoemde Knowledge Mile Community. Deze groep van bewoners, onderzoekers, studenten, docenten, bedrijven en maatschappelijke organisaties zet zich in voor innovatieve oplossingen voor grootstedelijke problemen. KLM wordt een gelijkwaardig onderdeel van het collectief en heeft daarmee de mogelijkheid om samen onderzoeken te doen naar gemeenschappelijke onderwerpen.

De overeenkomst werd namens KLM getekend door Jappe Blaauw, EVP Transformation Office, en Paul Elich, EVP en CIO KLM Information Services. Voor ACIN tekende Geleyn Meijer, decaan van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Eerder tekenden onder andere verzekeraar a.s.r. en het Amsterdam Light Festival al een meerjarige verbintenis met het netwerk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond