Deel dit artikel
-

KLM wijst passagiers de weg met emoji’s

KLM heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan Facebook Messenger. Passagiers die bijvoorbeeld willen weten waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is kunnen dat vragen door middel van een emoji.

Stuur een pizzapunt en KLM laat op de kaart zien waar je Italiaans kunt eten. Een kat-emoji levert dierenwinkels en -artsen in de buurt op.

KLM is sinds maart vorig jaar actief op Facebook Messenger. Reizigers kunnen ervoor kiezen daar alle relevante vluchtinformatie te ontvangen. Volgens KLM is de nieuwe emoji-service ‘een logische volgende stap’ omdat de luchtvaartmaatschappij mensen naar nieuwe bestemmingen vervoert die daar de weg niet weten.

Volgens een woordvoerder van KLM is het de bedoeling dat alle mogelijkheden die op KLM.com worden aangeboden, uiteindelijk ook op social media, inclusief Messenger, mogelijk zijn. Dat geldt dus ook voor de verkoop van vliegtickets en extra’s. “Er zijn meer logische volgende stappen te bedenken op dit gebied. We zijn continu bezig met die ontwikkelingen.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Nona

Ik vraag me af of deze functie veel wordt gebruikt?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond