Deel dit artikel
-

Kortingsapp Scoupy over de half miljoen gebruikers

Intensieve tv-campagnes hebben Scoupy binnen een half jaar honderdduizenden nieuwe gebruikers opgeleverd. De nieuwe versie van de mobiele app staat nu open voor bedrijven, personeelsverenigingen, winkelgebieden en andere groepen om ‘exclusieve lokale aanbiedingen’ te doen aan hun achterban.

De nieuwe mobiele app van Scoupy is eigenlijk de oude, maar één schijnbaar kleine toevoeging. Er is een sectie ‘Exclusives’ aan het navigatiemenu toegevoegd. Zo klein als deze nieuwigheid optisch is, zo groot is hij in werking.

Marketingmanager Bas Jongerius: “Afgelopen anderhalf jaar hebben van veel verzoeken gekregen van commerciële partijen en personeelsvereniging of ze onze techniek onder whitelabel konden gebruiken.” Dus: onder eigen merk in de markt zetten. “Dat kost veel geld en is praktisch lastig uit te voeren. Daarom introduceren we de Exclusives.”

“De personeelsvereniging van PostNL is een van de eerste partijen die dit gaat aanbieden. Verenigingen hebben vaak voordeeltjes voor hun leden. Die communiceren zie via hun blad of nieuwsbrief. Nu kan die worden opgenomen in de Scoupy-app. In hun uitingen hoeven ze enkel te wijzen op de app zodat leden de kortingen kunnen gebruiken.” Autorisaties gaat op basis van bijvoorbeeld een klant- of personeelsnummer.

De communicatie voor deze closed user groups moet ook een viraal effect hebben op het gebruik van Scoupy zelf.

De twee andere eerste gebruikers van de Exclusives zijn Winkelcentrum Leidsenhage en leden van de Jonge Gezinnen Voordeelpas. Iedere andere verstrekker van voordeelpassen, of dat nu een gemeente of een sportclub is, kan zich hierop aansluiten. Banken en zorgverzekeraars staan ook op het wensenlijstje van Scoupy.

Begin dit jaar had de kortingsapp tweehonderdduizend geregistreerde gebruikers. Nu zijn dat er meer dan een half miljoen. Een reeks intensieve tv-commercials ligt hieraan ten grondslag.  Gedurende meerdere weken is op drukke kijkmomenten reclame gemaakt. Met resultaat. De truc wordt nu om de downloaders te converteren in gebruikers.

“Als alle Scoupygebruikers alle deals tot het einde van het jaar gebruiken, wordt een besparing gerealiseerd van vijftien miljard euro. Dat is meer dan een begrotingstekort”, aldus Jongerius gekscherend. Het daadwerkelijk gerealiseerde gebruikersvoordeel ligt aanzienlijk lager: 3,5 miljoen euro in de afgelopen maanden. Eén retailer wist een ton extra omzet te genereren in een maand tijd via Scoupy. Welke dat is, houdt het bedrijf voor zich.

De komende maanden staan in het teken van het activeren van de gebruikers. Er zal voorzichtig wat meer met pushberichten op basis van geolocatie worden gewerkt. En het wordt mogelijk om direct vanuit tv-reclames items met korting te kopen.

Met investeringen van PostNL en Sanoma wist Scoupy eind vorig jaar zijn werkkapitaal te vergroten.

Foto: Beckmann’s Bakery (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond