Deel dit artikel
-

Kosten per nieuwe klant vaak onbekend in B2B Marketing

Van de top 250 B2B gerichte bedrijven in Nederland heeft driekwart haar acquisitiedoelstellingen helder en meetbaar. Desondanks weet slechts 26 procent de kosten van een nieuwe klant. Ook weet maar 44 procent wat het genereren van een gekwalificeerde lead kost. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

Het rendement van traditionele marketing -en verkoopkanalen staat onder druk. Daarom zoeken meer B2B marketeers online naar succes. Zo’n 75 procent doet structureel aan SEO en SEA activiteiten en 86 procent heeft haar website  ingericht voor lead generatie. Het ontbreekt echter vaak aan de juiste inzichten om gefundeerd keuzes te kunnen maken. Slechts de helft van de onderzochte bedrijven weet het rendement op de marketing –en verkoopkanalen die worden ingezet.

Sizo ziet een toename in het gebruik van tools en applicaties ter ondersteuning van B2B marktbewerking. Deze ontwikkeling is veelal ingegeven door de behoefte aan betere meetbaarheid van marktbewerkingsactiviteiten.

Zo gebruikt momenteel bijna 80 procent van de B2B gerichte bedrijven een e-mailapplicatie en ruim 40 procent beschikt over een marketing automation tool. Dit naast CRM systemen die vrijwel alle onderzochte bedrijven in gebruik hebben. Het beschikken over applicaties ter ondersteuning van marketing en verkoop is nog geen garantie voor succes. Ruim een derde van de bedrijven met een CRM systeem weer hieruit geen betrouwbare rapportages over het succes van marktbewerking te genereren.

Deel dit bericht

1 Reactie

Aldo Wink

Onze kostprijs per lead over 7 campagnes is gemiddeld 49 euro, daar staat tegenover een opbrengst van 390 euro per lead.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond