Deel dit artikel
-

KPN gaat geen glasvezelklanten compenseren

KPN gaat geen klanten compenseren aan wie VDSL als glasvezel is verkocht, zoals namens duizenden klanten was geëist door advocatenkantoor Loonstein. Volgens eigen onderzoek van KPN hebben de klanten de juiste prijs betaald voor het geleverde product.

Het gaat om circa twintigduizend klanten waarbij KPN in 2008 en 2009 is gestart met de uitrol van breedbanddiensten. Hierbij werd gebruikgemaakt van glasvezel tot de wijkkast en vanaf de wijkkast koper tot in het huis (de zogenoemde Fiber-to-the-Curb dienst). KPN noemde dit product KPN Glasvezel omdat de internetverbinding grotendeels via het glasvezelnetwerk liep.

Ook biedt KPN de Fiber-to-the-Home dienst, waar glasvezel tot in het huis wordt aangelegd. Dit biedt nog hogere snelheden dan de Fiber-to-the-Curb dienst, maar tegen een hoger tarief. KPN heeft alle betrokken klanten hiervan op de hoogte gesteld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond