Deel dit artikel
-

Omzet KPN lager door tegenvallende hardwareverkoop

Lagere hardwareverkoop heeft geleid tot een daling van de omzet bij KPN in het afgelopen kwartaal. Die kwam uit op 1,6 miljard euro tegen 1,7 miljard een jaar geleden. De nettowinst bedroeg 162 miljoen euro.

De klantgroei in de consumentenmarkt kon de daling niet keren, zo laat KPN weten (pdf).

In het tweede kwartaal van 2016 steeg het aantal breedbandklanten met 15.000 en er kwamen per saldo 33.000 nieuwe interactieve TV-klanten bij. Het aantal mobiele abonnees steeg met 23.000. Aan de onderkant van de markt hebben dochters Telfort en Simyo last van concurrenten.

Aan het einde van het tweede kwartaal had 33 procent van het aantal breedbandklanten – 944.000 huishoudens – een combinatie van vast-mobiele diensten van KPN (23 procent in 2015). 1,384 miljoen mobiele klanten heeft een vast-mobiele bundel.

De zakelijke markt blijft lastig voor KPN, ondanks de vraag naar multi play en IT-diensten. De Gemeente Amsterdam heeft inmiddels een meerjarig contract gesloten voor hosting en technisch applicatiebeheer waarvoor een nieuwe hybride clouddienst wordt ingezet.

Capture

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond