Deel dit artikel
-

Zakelijke markt drukt resultaten KPN

KPN heeft nog steeds hinder van een moeilijke zakelijke markt. De omzet daalde in het eerste kwartaal van 2015 met 3,5 procent ten opzichte van vorig jaar naar 1,9 miljard euro. De stabiliserende omzet bij Consumentenmarkt was nog niet voldoende om de aanhoudende krimp in de zakelijke markt op te vangen, zegt het bedrijf. 

De EBITDA (geschoond) steeg met 0,2 procent naar 622 miljoen euro als gevolg van groeiende klantaantallen en het positieve effect van kostenbesparingen.

Het aantal breedband- en interactieve televisieklanten nam wederom toe met 35.000 en er kwamen 77.000 nieuwe interactieve televisieklanten bij. Ook het aantal ‘triple play’-klanten – klanten die via KPN vast bellen, internetten en TV afnemen – steeg met 86.000 in het eerste kwartaal.

Inmiddels heeft 52 procent van de breedbandklanten een ‘triple play’-pakket, vergeleken met 46% in het eerste kwartaal van 2014. Het aantal klanten met vast-mobiele bundels bleef goed groeien. Aan het einde van het eerste kwartaal neemt 19 procent van het aantal breedbandklanten – in totaal 539.000 klanten – een combinatie van vaste-mobiele diensten af via KPN. In het eerste kwartaal zijn er in totaal 59.000 nieuwe mobiele abonnees bijgekomen.

Ook in het eerste kwartaal waren de uitdagende marktomstandigheden van invloed op de financiële prestaties van het segment Zakelijke Markt. Er was nog steeds sprake van een krimpende zakelijke markt in Nederland omdat volgen KPN klanten doorgingen met het rationaliseren en optimaliseren van hun telecom portfolio.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond