Deel dit artikel
-

Krimpend Prada wil meer e-commerce

Modefabrikant Prada, altijd terughoudend met e-commerce, voelt vanwege de dalende omzet nu toch echt de noodzaak om goed te investeren in het digitale kanaal.

De presentatie van de halfjaarcijfers, afgelopen vrijdag, laat zien dat de omzet begin dit jaar daalde met 15 procent tot 1,5 miljard euro. Niet enkel Europa en Amerika laten afnemende cijfers zien, maar ook de Aziatische markt besteedt minder aan het luxe merk. Reden: het merk zou te duur zijn om nog grote groeicijfers te noteren.

CEO Patrizio Bertelli voelt de bui hangen en besluit om zijn verkoopkanalen te optimaliseren. Dat betekent in dit geval dat de Italiaan meer wil gaan investeren in het online kanaal. Er ís een webwinkel, maar die blinkt niet uit in ambitie en efficiëntie.

Bij de toelichting op de cijfers aan de financiële markt belooft Bertelli vanaf nu meer in het digitale kanaal te investeren. “2016 is het jaar van de omslag”, klinkt het veelbelovend. In de nabije toekomst wil Prada een nieuw, e-commerceplatform uitrollen, meer van zijn mediabudget aan internetreclame uitgeven en verbindingen leggen met het publiek via socialmedia. Wie dat gaat doen met welke doelstellingen is niet bekend.

De online omzet moet elk van de komende drie jaar verdubbelen en de eerste aandacht op het online vlak gaat uit naar de markten China, Hong Kong en Singapore. Over twee jaar moet het nieuwe platform wereldwijd operationeel zijn.

Foto: Andreas Schalk (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond