Deel dit artikel
-

Kritiek op topvrouw Yahoo zwelt aan

Drie jaar staat oud-Googler Marissa Mayer aan het roer van Yahoo en in die tijd zijn er geen markverschuivende producten gelanceerd. Bovendien stellen directieleden haar leiderschapsstijl, micromanagement, niet op prijs.

Minstens zo belangrijk, en dat constateert de buitenwereld al jaren, heeft Yahoo geen duidelijke strategie voor de komende jaren. Al voor het aantreden van Mayer was het de vraag wat Yahoo is: een mediabedrijf, een technologiebedrijf of een platform. Ondanks een aantal overnames is dat nog niet duidelijk.

Forbes gaat met dit artikel de diepte in en schetst een beeld van onvrede. Bij de aandeelhouders alsmede bij de werknemers.

Aandeelhouders hebben er lang voor gepleit de Aziatische activa te verkopen, wat miljarden oplevert. Afgelopen dagen keerde de activistische belegger Starboard zijn standpunt juist om: de aandelen Alibaba behouden en Yahoo search en ads afstoten.

CNBC rekende vorige maand voor dat Yahoo zonder zijn belangen in Yahoo Japan en Alibaba een negatief waardering had. Het kernbedrijf dat de nummer vijf qua omvang in de VS is, is niets waard.

Business Insider somt op welke directieleden afgelopen maanden zijn weggelopen bij Yahoo.

Forbes concludeert dat er ondanks Mayers inspanningen geen wezenlijke verandering bij Yahoo heeft plaatsgevonden.

Foto: Techcrunch (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Jan Prins

Ik voorspelde het 2 jaar geleden al. Mark Zuckerberg daarentegen doet alles goed. http://priman.nl/waarom-mark-zuckerberg-een-betere-ceo-is-dan-marissa-mayer/

Ben Gierenberg

@Jan, Mark Zuckerberg staat daar al veel langer dan 2 jaar om bekend en over de visie van Merissa Mayer zijn ook al veel langer twijfels.

Ze hebben daar meer een type Meg Whitman nodig, die een duidelijke visie heeft, veel respect krijgt dankzij soortgelijke prestaties in het verleden en de boel kan ombouwen tot een goed presterend geheel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond