Deel dit artikel
-

Kwart van de consumenten mijdt webwinkels zonder Thuiswinkel Waarborg

Maar een kwart van de consumenten vindt het ontbreken van het Thuiswinkel Waarborg-logo een reden om niet via die webwinkel te kopen. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van TNS NIPO. De representatieve steekproef is in april 2013 uitgevoerd onder ruim 300 Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder.

Van de consumenten koopt 72 procent eerder bij een webwinkel mét Thuiswinkel Waarborg dan zonder. 74 procent vindt ook dat Nederlandse webwinkels die het Thuiswinkel Waarborg voeren betrouwbaar zijn.

De bekendheid van het logo van het keurmerk Thuiswinkel Waarborg is toegenomen. Van de respondenten herkent negentig procent het Thuiswinkel Waarborg nadat het keurmerklogo is getoond. De helft herkent het Thuiswinkel Waarborg van naam.

Ruim de helft associeert het logo met veiligheid . Garanties, het bepalen van voorwaarden/regels en het zorgen voor betrouwbaarheid worden ook vaak genoemd.

Deel dit bericht

9 Reacties

Alex

Is dit een advertorial? 70% van de Nederlanders kent het keurmerk geen eens. Ik ken een aantal mensen die lid zijn van thuiswinkel waarborg en die hebben een split test gedraaid maar geen conversie verhoging.

Bas

@ Alex

Hier hetzelfde. We hebben getest met onze sites; nul verschil. Weggegooid geld als je het mij vraagt zo’n keurmerk.

Gijs Vroom

Nee, we doen niet aan advertorials.

Onderzoek zal in opdracht zijn van TW, maar TNS is een betrouwbare partij. Panelonderzoek – dus bevragen van consumenten – is wel iets anders dan een split test.

Puur een wetenschappelijke vraag: zou het nog uitmaken welke combinatie logo’s er staan? En welke set werkt het beste?

Willem van Duuren

Tja, onderzoek onder 300 respondenten. Dat moet toch beter kunnen met de huidige online mogelijkheden.

Arne

300 Nederlandse consumenten, lijkt mij ook wat aan de kleine kant. Maar zal wel representatief zijn.

Verder zegt ‘de helft herkent het Thuiswinkel Waarborg van naam’ genoeg denk ik.

Sander

Voor mij in ieder geval interessant genoeg om eens nader te bekijken!

Nilufer

300 mensen lijkt me verre van representatief. Wij hebben er destijds bewust voor gekozen onze aanvraag tot lidmaatschap in te trekken en voor een ander, veel goedkoper keurmerk te gaan. Beide stellen dezelfde eisen aan webshops, en dus aan de betrouwbaarheid.

Thuiswinkel Waarborg maakt er echter een sport van bij voortduring te doen alsof elke webshop welke niet lid is van hun club per definitie onbetrouwbaar is.

Nick

Een keurmerk leek mij altijd nog een overbodige luxe, wij zien meer heil in online reviews van bestaande klanten dan in een keurmerk. Inderdaad, 300 respondenten lijkt mij verre van representatief.

Iemand wellicht links naar overige research naar het effect van een online keurmerk?

Erik

Geachte respondent,

Zoals u weet, is het Thuiswinkel Waarborg in Nederland al jarenlang verreweg het meest vertrouwde en bekende keurmerk voor webshops. De meest aansprekende en toonaangevende bedrijven van Nederland werken hier immers mee.

Zodra het logo niet op een webshop staat, kan dit een serieuze waarschuwing voor u zijn. De kans op bedrog, misleiding en oplichting is dan zeker aanwezig.

Gaat u vanaf nu letten op het aanwezigheid van het keurmerk? Of maakt het u niet zoveel uit als u veel geld misloopt? Kortom, let u op het Thuiswinkel Waarborg?

[ ] ik vind het logo belangrijk

[ ] ik hecht er geen waarde aan

Met vriendelijke groet,

TNS

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond