Deel dit artikel
-

Microsoft groeit in zoekadvertenties

Zoekadvertenties brengen meer op voor Microsoft, zo’n 38 procent meer in het eerste kwartaal van 2014. Dat blijkt uit de gisteren gepubliceerde kwartaalcijfers. Het Amerikaanse bedrijf heeft op dit gebied volgens comScore inmiddels een marktaandeel van 18,6 procent op de thuismarkt. De groei lijkt te zijn weggehaald bij Yahoo.

De consumententak, inclusief Bing, zette 8,30 miljard dollar om, twaalf procent meer dan vorig jaar.

De totale omzet van Microsoft nam in het afgelopen kwartaal licht af tot 20,4 miljard dollar. De nettowinst ging met 6,5 procent omlaag naar 5,7 miljard dollar, deels door vertekenende effecten.

Microsoft zegt te profiteren van de aanhoudend sterke vraag naar clouddiensten. Met name Office 365, de virtuele versie van de kantoorsoftware van Microsoft, heeft goed gedraaid. Office 365 groeide met één miljoen abonnees naar 4,4 miljoen. Clouddienst Azure groeide honderdvijftig procent.

Ook verkoopt Microsoft steeds meer exemplaren van zijn Surface-tablet. De omzet steeg vijftig procent naar vijfhonderd miljoen dollar. Microsoft verkocht het afgelopen kwartaal twee miljoen Xbox-spelcomputers, daarvan waren er 1,2 miljoen Xbox Ones.

Tot slot werden er ook meer licenties voor de nieuwe Windows-versie verkocht, onder meer in verband met het stoppen van de ondersteuning van Windows XP.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond