Deel dit artikel
-

LBi pleegt Amerikaanse overname

LBi neemt het Amerikaanse marketingbureau Mr. Youth over om zijn lokale positie te versterken.

Het Nederlandse technologie- en marketingbedrijf betaalt tussen de veertig en vijftig miljoen dollar voor de jongerenspecialist. Het bureau uit New York richt zich specifiek op het jongere segment met campagnes op basis van social media, ‘experience’ en mond-tot-mond reclame.

Het negen jaar oude Mr. Youth boekte over 2010 een omzet van 25 miljoen dollar en boekt, naar eigen zeggen, jaarlijks een groei van twintig procent.

LBi groeide in Amerika in het derde kwartaal met zestien procent. Het bedrijf trok afgelopen periode een nieuw krediet aan bij ABN Amro voor dertig miljoen euro om buitenlandse expansie te financieren.

In augustus nam de participatiemaatschappij Project Holland van Rabobank en Delta Lloyd een belang van 5,7 procent in LBi.

Foto: Dima Bushkov (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond