Deel dit artikel
-

LBi wordt samengevoegd met Digitas

Internetbedrijf LBi (Lost Boys International) wordt samengevoegd met Publicis-dochter Digitas en heet voortaan DigitasLBi. Luke Taylor is benoemd tot CEO. Ook gaat men meer investeren in de ontwikkeling van marketingtechnologie.

De aankondiging volgt op de overname van LBi door zijn Franse branchegenoot Publicis Groupe. Zelf noemt men zich ‘het meest complete digitale agentschap’ in de wereld. Digitas opereerde al sinds 1980 onder die naam en werd in januari 2007 voor 1,3 miljard dollar door Publicis overgenomen. Klanten zijn onder meer American Express, Coca-Cola, Delta, eBay, L’Oréal, Johnson & Johnson, Mondelez P&G, Nissan, Sprint en Starbucks.

Publicis Group behoudt zijn huidige digitale merken Razorfish and Rosetta en die blijven dus zelfstandig. LBi blijft verder zijn Audience Engagement Platform voeren en Digitas houdt vast aan het CRM365 Intelligence Platform.

Vooruitlopend op deze aankondiging had LBi een dezer dagen al twee nieuwe functies geïntroduceerd, global chief technology officer (CTO) en president of digital platforms and channel. Hiervoor zijn respectievelijke Paolo Yuvienco en Anthony Lye aangesteld. Lye was eerder werkzaam bij Oracle als senior vice president en general manager CRM.

Een van de plannen is om zich meer richten op de verdere ontwikkeling van eigen software-as-a-service (saas) marketingoplossingen.

Colin Kinsella blijft Chief Executive van Digitas North America en Ewen Sturgeon is nog steeds Chief Executive van LBi, Europe, Middle East and Asia.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond