Deel dit artikel
-

LBi naar tweehonderd miljoen euro omzet

Marketing- en technologiebureau LBi heeft zijn omzet in 2011 met twaalf procent zien groeien tot 197 miljoen euro.

Het nettoverlies uit 2010 werd omgebogen in een winst van achttien miljoen euro’s. Deze resultaten presenteerde het bedrijf zojuist voor opening van de beurs in Amsterdam (PDF). Het bedrijfsresultaat bereikte met 32 miljoen euro ook een piek.

Het vierde kwartaal liet nog een kleine groeiversnelling zien. De verkopen namen in de laatste maanden van het jaar met achttien procent toe tot 54 miljoen euro. ‘We merken een aanhoudende vraag naar digital branding, social media en mobiele producten’, klinkt het in de toelichting.

Over het Nederlandse filiaal zegt LBi: ‘Het bleef worstelen omdat de nieuwe positionering in 2011 in de markt werd gezet. De omzet daalde marginaal en een specifieke zaak met een belangrijke klant had een negatieve impact op de resultaten in de tweede helft van 2011.’

Topman Luke Taylor spreekt geen concrete verwachtingen uit over de cijfers van 2012. Wel laat hij zich uit in andere termen. Hij verwacht verdere groei, omdat steeds meer bedrijven zoeken naar een partner die alle digitale competenties in huis heeft. Daar wil Taylor van profiteren. Met het oog op de economische onzekerheid die de wereld tergt, besloot het bedrijf om meer met freelancers te werken. ‘Een kleine toename om ons in te dekken tegen de onzekerheid van de markt’.

Foto: bark (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond