Deel dit artikel
-

Lesara groeit naar 750.000 klanten

Het Europese online discountwarenhuis Lesara is afgelopen jaar met 400 procent gegroeid qua klanten tot 750.000. De omzet groeide met een factor vijf tot zeker 30 miljoen euro.

Het bedrijf uit Berlijn viert ook zijn tweede verjaardag en somt voor die gelegenheid wat mijlpalen op. Zo bracht de opening in Nederland het totaal aantal EU-filialen op zes en werden er onlangs ook twee kantoren in China geopend voor betere lokale contacten voor de productie.

Lesara is een bedrijf met een breed assortiment, 150.000 producten, in het discountsegment. Het zijn producten die worden gefabriceerd in Turkije en China om te prijs laat te kunnen houden. Gisteren maakte het ook bekend om vijf eigen merken op de markt te brengen.

Typische klanten van de internationale shop zijn jonge vrouwen. Tachtig procent van de klanten is vrouw, met een gemiddelde leeftijd van 23 jaar.

Twee maanden geleden haalde directeur Roman Kirsch vijftien miljoen euro groeigeld op bij Northzone en Vorwerk Ventures. Ook de zittende investeerders Mangrove Capital en Paua Ventures deden mee.

Financiële cijfers geeft Lesara zelf niet (we groeiden 500% tot dubbelcijferige miljoenenomzet), maar weblog Exciting Commerce schat dat het zeker dertig miljoen euro moet zijn.

Foto: Mirko Tobias Schäfer (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond