Deel dit artikel
-

Ligatus lanceert Cost per Download (CPD)

Na afrekenmodellen op basis van Cost per click (CPC) en Cost per Lead (CPL) komt performance marketingspecialist Ligatus met een nieuw model op basis van Cost per Download (CPD) voor appcampagnes.

Steeds meer adverteerders kiezen voor campagnes op mobiele websites en apps. Tot nu toe werden de resultaten hiervan afgerekend per klik of per lead. Nu is daar een nieuw afrekenmodel bij gekomen: betalen per download. Mobiele adverteerders betalen dan alleen voor het aantal geïnstalleerde apps. Michel Hoekstra, Managing Director Ligatus Nederland, spreekt over een ‘transparant afrekenmodel’.

Ligatus, onderdeel van de Europa’s grootste tijdschriftenuitgever Gruner + Jahr, bereikt in Nederland gebruikers van de mobiele websites en apps van een aantal grote uitgevers. Via een optimalisatiealgoritme zegt het bedrijf kwalitatieve leads en een grote kans op downloads te kunnen garanderen.

Voor de CPD-campagnes werkt Ligatus met bekende tracking providers als AdX, Adeven en Hasoffers. Daardoor vraagt een dergelijke campagne volgens het bedrijf geen extra technische inspanning. Adverteerders kunnen verder gebruikmaken van DirectAds, een online tool om zelf advertenties te plaatsen en beheren. Die tool is uitsluitend bedoeld voor adverteerders die afrekenen op basis van CPC.

Ligatus heeft in Nederland onder meer Ziggo, Eneco, Exact, KPN en ING als klant.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond