Deel dit artikel
-

LinkedIn verrast met goede kwartaalcijfers, lanceert CRM tool

Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan  komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.

Het bedrijf noteerde een nettoverlies van 1 miljoen op (US) GAAP basis. Zonder de accountantsregels werd een winst van 63 miljoen geboekt, tegen 44 miljoen een jaar terug. Het bijgestelde bedrijfsresultaat of EBITDA kwam op 145 miljoen, 27 procent van de omzet. Voor het huidige kwartaal rekent LinkedIn op 543 tot 547 miljoen dollar omzet.

LinkedIn verdient het meeste aan het onderdeel Talent Solutions, die goed was voor een omzet van 322 miljoen dollar. Marketing Solutions brachten 106 miljoen op. De premiumdiensten eindigden daar net onder met 105 miljoen.

Het bedrijf kondigde vanavond ook gelijk een nieuwe sociaal hulpmiddel aan, Sales Navigator. Die moet gebruikers helpen met verkoopactiviteiten door potentiële klanten uit het netwerk te identificeren. Deze leads zijn in het LinkedIn-netwerk ook te volgen.

Sales Navigator sluit ook aan op bekende CRM-software als Salesforce en Microsoft Dynamics. De desktop en mobiele versie is vandaag gelanceerd in het Engels, maar mobiele apps in meerdere talen gaan volgen.

Introducing the new LinkedIn Sales Navigator from LinkedIn Sales Solutions

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond