Deel dit artikel
-

LinkedIn verdient vooral aan werving

LinkedIn had een zeer succesvol kwartaal achter de rug. De nettowinst steeg van 6,9 miljoen dollar in het vierde kwartaal van 2012 naar 11,5 miljoen dollar. De omzet ging zelfs met 81 procent omhoog naar 303 miljoen dollar. Het sociale netwerk ziet vooral werving als groeimotor.

Niet alleen de omzet, ook het aantal leden is gegroeid. De teller ging naar 220 miljoen, een toename van 39 procent ten opzichte van een jaar geleden. Bezoekers keken ook vaker op de site.

Voor het lopende kwartaal wordt een verdere winstgroei verwacht met een bedrijfsresultaat van 67 tot 69 miljoen dollar, beter dan analisten hadden berekend.

Inkomsten moeten de komende tijd vooral komen van betaalde wervingsactiviteiten in de VS. De tarieven voor de Recruiter-dienst gaan omhoog. Een belangrijkste inkomstenbron is op dit moment al de Talent Solutions dienst, die 161 miljoen dollar deed. Advertentie-inkomsten waren goed voor 83,2 miljoen dollar.

LinkedIn Q4 2012 Earnings Call from LinkedIn

Deel dit bericht

1 Reactie

Dennis Saaltink

Toch wel opvallend dat hun premium activiteiten al tijden op 20% van de totale omzet blijven hangen. Ook in B2B land is er dus nog een goede boterham met advertising te verdienen (want daar schaar ik de talent solutions ook maar onder).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond